1. Autobuzul Victory Liner
Autobuzul Victory Liner a fost construit de compania Santa Fe Trailways în anul 1942.
Acesta a rămas în istorie ca unul dintre cele mai interesante autobuze din toate timpurile.
2. Victory Liner, un autobuz pentru vremuri de război
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial a crescut foarte mult necesitatea de transport.
A devenit urgent necesară construcţia unui nou autobuz, dar nu a unuia obişnuit, ci a unuia de mare capacitate.
Astfel a apărut autobuzul Victory Liner.
Santa Fe Trailways Victory Liner
3. Victory Liner, un autobuz din lemn
Atipicul autobuz se diferenţia de celelalte vehicule de acest tip în primul rând prin materialul din care a fost construit.
Placajul de lemn a luat locul metalului în cea mai mare parte.
Metalul trebuia complet direcţionat către industria de armament.
Cu toate acestea, Victory Liner a devenit cel mai mare autobuz din lume.
Capacitate sa, imensă pentru acele vremuri, era de 117 pasageri.
Capacitatea autobuzului Victory Liner era de 117 pasageri
3. Victory Liner, un autobuz cu faţa atipică
O altă particularitate se remarcă imediat în partea din faţă a autobuzului.
Chiar şi astăzi există întrebări fără răspuns cu privire la:
a) ingeniozitatea modului de comandă a tractorului mobil din faţă;
b) modul de acţionare a direcţiei;
c) locul şoferului în condiţiile forfecării cabinei la viraje;
d) modul de răspuns al părţii mobile la denivelările drumului etc.
Autobuzul Victory Liner cu faţa atipică din cauza tractorului mobil
4. Autobuzul Victory Liner, o soluţie inedită
Autobuzul Victory Liner trebuie memorat ca o soluţie inedită, oferită rapid de specialiştii de la Santa Fe Trailways.
Autobuzul construit a fost soluţia urgentă în conjunctura războiului pentru transportul zilnic al sutelor de muncitori civili spre noile uzine militare.
Autobuzul Victory Liner a luat naştere din necesitate, iar soluţia inedită a respectat strict cerinţele vremurilor de război privind economia de metal, pneuri şi carburanţi.