La o primă vedere am spune că aduce un pic cu un avion cu reacţie, asta în primul rând datorită elementelor comune ale unei aeronave, dar şi că este un automobil ciudat şi cu o înfăţişare aparte. Pentru a ne lămuri însă pe deplin cu privire la toate caracteristicile acestui automobil vom începe chiar acum o rapidă analiză.
Numele automobilului este Le Sabre iar producătorul său este General Motors. Anul producţiei 1951 este o primă surpriză placută ce ne duce rapid cu gândul la o piesă de design timpuriu a unui automobil futuristic.
Maşina proiectată pentru a fi un prototip deosebit şi-a atins scopul atrăgând toate privirile şi devenind probabil cel mai important automobil de tip Show car al întregului deceniu! Inovaţiile sale precum parbrizul curbat dintr-o bucată şi aripile puternic proeminente de pe lateralele din spate au fost regăsite la toate modelele noi apărute în anii următori.
Totodată cu acest model a fost introdusă bateria de 12 volţi, majoritatea automobilelor din acea vreme având baterii de 6 volţi. Sistemul electric asigura printre altele reglarea poziţiei scaunelor, încălzirea reglabilă cu termostat a acestora, închiderea centralizată a uşilor şi capotei, inclusiv rabatarea automată a capotei în cazul căderii primilor stropi de ploaie, maşina fiind dotată cu un senzor special de umiditate.
Inovaţiile prototipului Le Sabre din 1951 se vor regăsi aşa cum spuneam în toate maşinile viitorului, iar pe lângă cele menţionate mai sus mai remarcăm cricurile electrice complet integrate în caroserie, utile pentru schimbarea comodă a roţilor în cazul penelor, soluţie adoptată după zeci de ani de maşinile Formula 1, şi barele de protecţie cu amortizoare, preluate cu succes de automobilele Cadillac în anii următori.
Mai sunt de menţionat instrumentele de bord precum tahometrul, altimetrul şi busola, specifice aeronavelor, farurile concentrate într-un bloc rotativ în faţă pe mijloc la „admisie”, spatele aparte de tip „evacuare”, aripile ce includ fiecare câte un rezervor de 90 litri de combustibil, motorul din aluminiu V8 cu înaltă compresie, transmisia montată pentru prima dată atipic în partea din spate, combustibilul format din amestec de metanol şi benzină, caroseria realizată din aluminiu, magneziu şi fibră de sticlă, şi poate la final să menţionăm desigur şi că denumirea Le Sabre provine de la avionul de luptă transonic american F-86 Sabre, după care a şi fost inspirat designul.