Autobuzul Mercedes-Benz O-10000 a fost construit în anul 1936, pentru a putea transporta un număr sporit de persoane, spațiul oferit fiind suficient pentru a transporta până la 60 de pasageri.
O 10000 a fost cel mai mare autobuz construit de Mercedes-Benz în anii 1930.
Puternicul autobuz avea lungimea de 14 m, 3 axe de rulare, iar greutatea ajungea până la 18 tone.
Autobuz Mercedes-Benz O-10000 de lungă distanţă
Echipat cu motor diesel cu 6 cilindri, cu puterea de 150 CP şi cilindreea de 11.197 centimetri cubi, autobuzul putea atinge 65 km/oră.
Autobuz Mercedes-Benz O-10000 urban
Autobuzul Mercedes-Benz O-10000 avea caroseria din oţel şi a fost conceput în două variante, ca autobuz urban sau autobuz de lungă distanță.
Mercedes-Benz O-10000 – Vehicul pentru colete/poştă
În anul 1938, datorita greutăţii sale mari, autobuzul a fost modificat şi utilizat ca vehicul poştal de către Reich-ul german Reichspost bus.
Scrisorile ajungeau astfel mult mai rapid şi erau pre-sortate chiar pe drum!
Mercedes-Benz O-10000 – Reichspost bus
Pe lângă masivitatea sa, autobuzul Mercedes-Benz O-10000 a mai rămas memorat în istorie şi datorită capotei motorului, aparte şi foarte alungită, cu radiator masiv, terminată cu o bară de protecție ce avea două tije de ghidare cu oglinzi retrovizoare rotunde.
Mercedes-Benz O-10000 – Oficiu poştal mobil
Autobuzul era dotat cu un frigider și un lavoar, iar în varianta de oficiu poştal mobil existau 3 cabine telefonice cu telefoane cu disc rotativ.
Din a treia cabină se puteau efectua chiar convorbiri internaţionale la distanţă lungă.