Autobuzele trecutului (1)

Cum arătau autobuzele trecutului? Descoperim forme atipice, paşi interesanţi în evoluţia acestora, inovaţii, în general foarte multe lucruri ce ni se par ciudate astăzi.

Remarcăm de asemenea că se practica, foarte des la începuturi, călătoria pe acoperiş

Iată câteva modele de autobuze vechi, ce parcă nici nu ne vine să credem că au existat vreodată.

Autobuze vechi (1)

Autobuzul de mai sus a fost construit în anul 1902 de Fischer Petrol Electric USA şi importat de London General Omnibus Company.

Autobuze vechi (2)

Acest autobuz cu abur a fost utilizat în anul 1902, în oraşul Hoquiam din statul Washington. Călătoria pe acoperiş era tentantă şi se pare că era şi permisă. Accesul la locurile de sus se făcea însă pe o scară ceva cam incomodă…

Autobuze vechi (3)

În anul 1904 compania Thomas Tilling Ltd din Londra, care deţinea 7.000 de cai utilizaţi pentru vehiculele cu tracţiune animală, pune în circulaţie primele autobuze motorizate, ceva mai moderne, cu 16 locuri în interior şi 18 locuri în aer liber.

Autobuze vechi (4)

Autobuzul din imagine, motorizat şi de mare capacitate, a fost construit în anul 1914 de George Schlitz prin convertirea celui mai mare autobuz din lume la acea vreme, autobuzul Stephenson cu 120 de locuri, de la tracţiunea animală cu 10 cai la tracţiunea motorizată. Tractorul (Martin Tractor) avea 3 roţi şi era construit de Knox Automobile Company. Câştigul de putere a permis transportul mai multor călători (unde credeţi?) chiar şi pe acoperişul autobuzului…

Autobuze vechi (5)

Acestea erau autobuzele în care călătoreau oamenii în marile oraşe, în primii ani ai secolului 20, adică pe la începuturile transportului în comun.



Autobuzele trecutului (1) publicat: 2022-04-10T04:52:56+02:00, actualizat: 2022-04-10T06:22:23+02:00 by Călătorie în Trecut