Vă mai amintiţi de autobuzul scurt (fără burduf) Ikarus IK-4?
Nu este vorba de un autobuz Ikarus construit în Budapesta.
Ikarus IK-4 a fost construit de fabrica Ikarus din Zemun, Belgrad, în timpul fostei Republici Socialiste Federative Iugoslavia.
Autobuzul Ikarus IK-4 avea:
a) un design extrem de simplist;
b) un plus de silenţiozitate;
c) geamuri mari;
d) uşi automate;
e) spaţiu suficient;
f) un legănat lin datorită suspensiei.
Autobuz Ikarus IK-4 – design foarte simplist
Autobuzul Ikarus IK-4, construit în anii 1970, avea ca suspensie perna de aer.
Îmi amintesc că tare ne-am minunat în acele vremuri despre această tehnologie inedită.
Caroseria autobuzului IK-4 se înclina foarte mult fără a se răsturna.
Adesea, autobuzele IK-4 mergeau între staţii înclinate permanent.
Din păcate, trebuie să ne amintim şi de aglomeraţia acelor ani.
Autobuzele IK-4 au fost parcă cel mai greu încercate în acea perioadă.
Autobuze IK-4, greu încercate în anii 1980
IK-4 a cunoscut şi el rachetizarea, respectiv ataşarea buteliilor de gaz deasupra.
Dar timpul a trecut rapid, ştergând parcă mult prea repede urma lor.
Cu mici excepţii.
Autobuz IK-4 pentru intervenţii
De altfel, chiar şi numele Ikarus a devenit de domeniul trecutului.
Începând cu anul 1992, autobuzele se vor numi Ikarbus.
Autobuz IK-4 cu butelii de gaz metan
Autobuzul Ikarus IK-4 a rămas doar în memoria celor ce au circulat ani de zile cu el şi asta probabil doar ca o vagă amintire.