Autobuzul Ikarus IK-4

Vă mai amintiţi de autobuzul scurt (fără burduf) Ikarus IK-4?

Nu este vorba de un autobuz Ikarus construit în Budapesta.

Ikarus IK-4 a fost construit de fabrica Ikarus din Zemun, Belgrad, în timpul fostei Republici Socialiste Federative Iugoslavia.



Autobuzul Ikarus IK-4 avea:

a) un design extrem de simplist;

b) un plus de silenţiozitate;

c) geamuri mari;

d) uşi automate;

e) spaţiu suficient;

f) un legănat lin datorită suspensiei.



Autobuz Ikarus IK-4 – design foarte simplist

Autobuz Ikarus IK-4 - design foarte simplist


Autobuzul Ikarus IK-4, construit în anii 1970, avea ca suspensie perna de aer.

Îmi amintesc că tare ne-am minunat în acele vremuri despre această tehnologie inedită.

Caroseria autobuzului IK-4 se înclina foarte mult fără a se răsturna.



Adesea, autobuzele IK-4 mergeau între staţii înclinate permanent.

Din păcate, trebuie să ne amintim şi de aglomeraţia acelor ani.

Autobuzele IK-4 au fost parcă cel mai greu încercate în acea perioadă.


Autobuze IK-4, greu încercate în anii 1980

Autobuze IK-4, greu încercate în anii 1980


IK-4 a cunoscut şi el rachetizarea, respectiv ataşarea buteliilor de gaz deasupra.



Dar timpul a trecut rapid, ştergând parcă mult prea repede urma lor.

Cu mici excepţii.


Autobuz IK-4 pentru intervenţii

Autobuz IK-4 pentru intervenţii



De altfel, chiar şi numele Ikarus a devenit de domeniul trecutului.

Începând cu anul 1992, autobuzele se vor numi Ikarbus.


Autobuz IK-4 cu butelii de gaz metan

Autobuz IK-4 cu butelii de gaz metan


Autobuzul Ikarus IK-4 a rămas doar în memoria celor ce au circulat ani de zile cu el şi asta probabil doar ca o vagă amintire.




Autobuzul Ikarus IK-4 publicat: 2023-11-21T16:49:33+02:00, actualizat: 2023-11-21T17:14:32+02:00 by Călătorie în Trecut