Autobuzul Mercedes Benz O-10000

Autobuzul Mercedes-Benz O-10000 a fost construit în anul 1936, pentru a putea transporta un număr sporit de persoane, spațiul oferit fiind suficient pentru a transporta până la 60 de pasageri.



O 10000 a fost cel mai mare autobuz construit de Mercedes-Benz în anii 1930.

Puternicul autobuz avea lungimea de 14 m, 3 axe de rulare, iar greutatea ajungea până la 18 tone.


Autobuz Mercedes-Benz O-10000 de lungă distanţă

Autobuz Mercedes-Benz O-10000 de lungă distanţă


Echipat cu motor diesel cu 6 cilindri, cu puterea de 150 CP şi cilindreea de 11.197 centimetri cubi, autobuzul putea atinge 65 km/oră.



Autobuz Mercedes-Benz O-10000 urban

Autobuz Mercedes-Benz O-10000 urban


Autobuzul Mercedes-Benz O-10000 avea caroseria din oţel şi a fost conceput în două variante, ca autobuz urban sau autobuz de lungă distanță.



Mercedes-Benz O-10000Vehicul pentru colete/poştă

Mercedes-Benz O-10000 - Vehicul pentru colete/poştă


În anul 1938, datorita greutăţii sale mari, autobuzul a fost modificat şi utilizat ca vehicul poştal de către Reich-ul german Reichspost bus.

Scrisorile ajungeau astfel mult mai rapid şi erau pre-sortate chiar pe drum!



Mercedes-Benz O-10000Reichspost bus

Mercedes-Benz O-10000 - Reichspost bus


Pe lângă masivitatea sa, autobuzul Mercedes-Benz O-10000 a mai rămas memorat în istorie şi datorită capotei motorului, aparte şi foarte alungită, cu radiator masiv, terminată cu o bară de protecție ce avea două tije de ghidare cu oglinzi retrovizoare rotunde.



Mercedes-Benz O-10000Oficiu poştal mobil

Mercedes-Benz O-10000 - Oficiu poştal mobil


Autobuzul era dotat cu un frigider și un lavoar, iar în varianta de oficiu poştal mobil existau 3 cabine telefonice cu telefoane cu disc rotativ.

Din a treia cabină se puteau efectua chiar convorbiri internaţionale la distanţă lungă.




Autobuzul Mercedes Benz O-10000 publicat: 2024-11-21T10:15:14+02:00, actualizat: 2024-11-21T11:48:05+02:00 by Călătorie în Trecut