Reclamele din 1957 o prezentau ca prima maşină de vis ce poate fi în sfârşit condusă cu adevărat.
Se prevestea atunci că automatizările, formele sale şi stilul designului vor influenţa evoluţia maşinilor viitorului…
Mercury Turnpike Cruiser
Unul dintre automobilele vechi ce te impresionează aproape de fiecare dată când îl revezi este Mercury Turnpike Cruiser. Produs în anul 1957 de către divizia Mercury a companiei Ford, acesta a constituit modelul de referinţă al diviziei. Nu poţi pur şi simplu să nu priveşti cu interes un asemenea design unic!
Turnpike Cruiser, sau Big M cum mai era poreclită maşina, avea 2 metri lăţime şi 5,4 metri lungime.
Maşina era superdotată cu o fereastră retractabilă, prize de aer în colţurile superioare ale parbrizului, sistem îmbunătăţit de ventilaţie în interior, scaune cu reglare automată, tahometru, calculator de viteză medie a unei întregi călătorii, acoperiş decapotabil, aer condiţionat, transmisie automată, atenuatoare de impact, frâne cu autoreglaj, volan adânc, închidere centralizată etc.
Motoarele V8, unele echipate cu triplu carburator, dezvoltau între 290 şi 400 de cai putere (300 kW).
Însă când spunem Mercury Turnpike Cruiser ne gândim în primul rând la cea mai notabilă caracteristică a sa, geamul din spate retractabil electric de tip Breezeway, un sistem inovator şi unic ce permitea o foarte bună ventilaţie în interior. Cum succesul primei utilizări a fost pe măsură, compania a menţinut faimoasele geamuri Breezeway şi pe modelele Mercury următoare.