Cea mai mare motocicletă din lume s-au numit Roadog.
Aceasta a fost realizată de inginerul american William Gelbke, zis şi Wild Bill, un fost angajat ce a mai lucrat la companii precum McDonnell Douglas şi Hughes Aircraft.
Pasiunea şi talentul său ieşit din comun l-au determinat să-şi deschidă propriul magazin de motociclete, în care să proiecteze şi să construiască motocicleta la care visa…
Motocicleta Roadog
Construirea motocicletei Roadog a început în 1962 şi a durat 3 ani, fiind terminată în anul 1965.
Giganticul vehicul:
a) avea un motor cu 4 cilindri şi 2490 centimetri cubi;
b) atingea viteza maximă de 160 Km pe oră;
c) cântărea aproape 1,5 tone;
d) măsura nu mai puţin de 5,2 metri lungime!
Roadog – cea mai mare motocicletă din toate timpurile
La construcţia monstrului pe 2 roţi au fost utilizate:
a) tubulatura de la aeronave;
b) frânele de la un automobil Corvette;
c) grupul motopropulsor şi motorul de la un automobil Chevy II Nova;
d) partea din spate şi diferenţialul de la un camion Chevy.
Pe lângă putere, motocicleta a beneficiat atât de elemente noi pentru acea vreme, cât şi de tehnici unice în lume în designul şi construcţia motocicletelor, pornind de la primele faruri duble şi încheind cu transmisia automată, marşarierul şi standurile hidraulice pentru menţinerea pe verticală în timpul parcării.
Motocicleta Roadog expusă în muzeu
Obiectivul de a realiza cea mai mare motocicletă ce a circulat vreodată pe drumuri i-a asigurat lui Gelbke o faimă binemeritată, atât datorită mărimii acesteia, cât şi datorită modului de construire, motocicleta fiind construită fără schiţe sau planuri, singurele care l-au ghidat în realizarea acesteia fiind experienţa şi imaginaţia.
Odată construită motocicleta mult dorită, Wild Bill, un spirit liber de altfel, a utilizat-o tare mândru pentru a se deplasa zilnic kilometri buni, până în Oklahoma pentru a servi o friptură bună, sau până în Texas pentru o bere mai bună decât cea locală.
Astfel, într-un singur an motocicleta sa Roadog a parcurs cu succes peste 32000 de kilometri, cu menţiunea că nu a existat oprire fără ca o mulţime de curioşi să se adune în jurul ei şi să-i admire mărimea şi complexitatea ieşite din comun.