De curând o bună cunoştinţă s-a mutat în Bucureşti şi m-a rugat să caut o modalitate de transport al mobilei până acolo. Cum altfel o puteam ajuta, decât să îi ofer datele de contact ale unei firme de transport mobila Bucuresti, pentru a avea asigurat un serviciu profesional cu tot ce ţine de încărcare, descărcare şi bineînţeles de transport. Totul a decurs perfect, iar la final am aflat că a evitat o grămadă de probleme alegând o asemenea soluţie. Firma de transport mobilă i-a asigurat tot ce era nevoie astfel încât nu şi-a bătut capul cu absolut niciun detaliu legat de mutare. Aşa cum era de aşteptat însă, imediat m-am şi întrebat oare cum se transporta mobila în trecut?
Serviciile de transport mobilă erau foarte puţine în trecut şi existau doar în marile oraşe precum Londra, York, Glasgow etc. Faţă de cele din ziua de azi, vehiculele de transport erau primitive şi nedotate corespunzător, însă se încerca încă de pe atunci oferirea de asemenea servicii. Primele vehicule au apărut încă de prin anii 1800 şi au fost bineînţeles cele cu tracţiune animală.
Prin anii 1900 vehiculele au început să devină motorizate. S-a înlocuit astfel mai întâi tracţiunea animală demodată cu noile şi puternicele tractoare cu abur. În anul 1909 de exemplu, un prim tractor Foster Wellington a fost achiziţionat de compania J. Bowman & Sons care, aşa cum este consemnat într-un catalog de testimoniale al firmei Foster, în 2 ani a parcurs peste 5000 de mile fără nicio defecţiune tehică.
Mai apoi vehiculele au început să aibă motor propriu, primele camioane de acest tip fiind acţionate tot de puterea aburului. Acestea au circulat în paralel cu tractoarele până la părăsirea definitivă a soluţiilor de tip tracţiune. Dintre acestea remarcăm camionul cu abur construit de Robey & Co în anul 1906, camionul Foden de 5 tone achiziţionat de Bowman în anul 1914 şi camioanele Sentinel Waggon din anul 1920.
Trebuie remarcat că numărul de camioane din parcurile auto era pe atunci foarte mic. De exemplu camioanele Sentinel deţinute de Thomas Bowman în anul 1920 erau doar în număr de 3, iar o altă flotă deţinută de Robert Petch număra între anii 1918-1930 doar 6 camioane cu abur.
Deşi le numărai pe degete şi erau încă greoaie şi destul de lente, era totuşi un început nobil spre uşurarea transportului mobilei, extinderea afacerilor şi creşterea luxului vieţii.
Observăm totodată din imagini cum spiritul antreprenorial se manifesta puternic şi încă de timpuriu. Pe lângă serviciile propriuzise de transport mobilă mai funcţiona şi o altă latură, aceea a publicităţii. Pe vehicule era scris cu litere foarte mari despre acest serviciu, deoarece orice cititor putea fi un potenţial client. De asemenea, experienţa unora „încă din anul 1830” merita menţionată în bannere.
Acoperirea zonelor locale cât şi a celor „continentale” merita desigur să fie menţionată pentru a se şti că serviciul de transport mobilă poate fi apelat „pentru orice distanţă” chiar şi în combinaţie cu transportul pe calea ferată. Şi nu în ultimul rând, ca de altfel şi în ziua de azi, era evidenţiat şi faptul că serviciul este efectuat de către specialişti în mutarea şi transportul mobilei, fapt ce asigura multiple avantaje şi o securitate sporită.