Tunul Schwerer Gustav

Proiectat la începutul anilor 1930, tunul Schwerer Gustav a fost finalizat abia în anul 1941 şi a rămas în istorie ca tunul despre care se vorbeşte doar la superlativ!

V-am stârnit curiozitatea? Haideţi să vedem de ce acesta este tunul cel mai cel din toate timpurile…

Tunul Schwerer Gustav

Schwerer Gustav a fost cel mai mare tun realizat vreodată, care a şi fost utilizat într-o luptă reală după construirea sa.

Monstrul Gustav a fost construit de Krupp cu un cost de 7 milioane de mărci.

Acesta era transportat pe calea ferată şi avea ca obiectiv distrugerea celor mai puternice fortificaţii existente în lume.

Tunul Schwerer Gustav (1)

Imensitatea sa se poate vedea în figura de mai sus, prin comparaţie la scară cu un om sau cu un lansator mobil de rachete (coloraţi în roşu).

Tunul Schwerer Gustav (2)

Tunul avea cea mai mare ţeavă ghintuită realizată vreodată, respectiv cel mai mare calibru al unei ţevi de acest tip.

Diametrul era de 800 mm, iar lungimea ţevii era de 33 de metri!

Tunul Schwerer Gustav (3)

Întregului ansamblu avea 12 metri înălţime, 7 metri lăţime, iar lungimea totală era de 48 de metri!

Tunul Schwerer Gustav (4)

Şi la capitolul proiectile tunul poate fi declarat ca cel ce a tras cele mai grele proiectile din toate timpurile.

Uriaşul tun putea arunca la intervale de 30 minute şi la distanţe de aproape 50 de kilometri, proiectile grele de până la 7 tone!

Tunul Schwerer Gustav (5)

Schwerer Gustav, sau Greul Gustav cum mai era denumit, avea o greutate imensă: 1350 de tone! 

O asemenea greutate nu putea fi susţinută decât de o cale ferată specială şi dublă.

Şasiul avea 8 boghiuri dispuse pe cele două căi ferate gemene, 5 axe pe fiecare boghiu, sprijinul făcându-se în total pe 40 de axe, respectiv pe 80 de roţi!

Tunul Schwerer Gustav (6)

Pentru transportul tunului în stare demontată erau necesare 25 de vagoane ce se întindeau pe o lungime de 1,5 kilometri!

Apărarea era asigurată de 2 batalioane de artilerie antitanc şi antiaeriană.

Pentru montarea tunului era nevoie de 250 de oameni, iar durata necesară pentru montaj era de 3 zile!

Pe traseu, pentru amenajarea căii de transport, mai lucrau încă 2500 de oameni!



Tunul Schwerer Gustav publicat: 2022-11-28T08:53:54+02:00, actualizat: 2022-11-28T09:32:47+02:00 by Călătorie în Trecut