Avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky


Avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky


1. Despre avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

În anul 1934, Uniunea Sovietică a finalizat construcţia celui mai mare avion de până atunci, Tupolev ANT-20.

De fapt, denumirea completă a fost Tupolev ANT-20 Maxim Gorky, fiind denumit astfel în cinstea marelui scriitor rus.



Desigur, avionul a fost destinat propagandei Staliniste.


2. Dotările pentru propagandă (Tupolev ANT-20 Maxim Gorky)

Avionul era echipat pentru propaganda Stalinistă cu:

a) un aparat de radio puternic numit vocea din cer;

b) emiţătoare radio;

c) maşini de imprimat;



d) laborator fotografic;

e) bibliotecă;

f) proiector de filme cu sunet etc.


3. Propulsia avionului Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Imensul avion era propulsat de 8 motoare V-12 de 900 cai putere:

6 motoare erau montate pe aripi;

2 motoare erau montate deasupra avionului.



Dispunerea motoarelor pe avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Dispunerea motoarelor pe avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky


4. Caracteristici (Tupolev ANT-20 Maxim Gorky)

Tupolev ANT-20:

a) putea zbura pe distanţa de 1200 Km;

b) se ridica la înălţimea de 4500 m;



c) atingea viteza maximă de 220 Km pe oră;

d) putea fi demontat şi transportat pe cale ferată.


5. Inovaţii (Tupolev ANT-20 Maxim Gorky)

a) pentru prima dată în istoria avioanelor s-a folosit o scară care după urcarea pasagerilor era retractată şi devenea parte componentă a podelei;

b) pentru prima dată în istoria aviaţiei s-a utilizat pe lângă curentul continuu şi curentul alternativ de 120 V.



Urcarea pasagerilor în avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Urcarea pasagerilor în avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky


6. Recordurile avionului Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky a doborât foarte multe recorduri mondiale la capitolul capacitate de transport:

a) avea un echipaj format din 8 persoane şi putea transporta până la 72 de pasageri;

b) fără încărcătură avionul cântărea aproximativ 30 de tone;

c) cu încărcătură greutatea acestuia putea depăşi 50 de tone;



d) distanţa dintre extremităţile aripilor era de 63 de metri;

e) suprafaţa totală a aripilor era de aproape 500 de metri pătraţi.


Imensitatea aripilor avionului Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Imensitatea aripilor avionului Tupolev ANT-20 Maxim Gorky


7. Sfârşitul avionului Tupolev ANT-20 Maxim Gorky

Primul eşec

În anul 1935 avionul ANT-20 a efectuat o demonstraţie în Moscova.

Scopul demonstraţiei era punerea în evidenţă în primul rând a mărimii sale în comparaţie cu alte modele aflate în zbor.



Avionul s-a prăbuşit însă, fiind lovit în aer de către un alt avion din formaţie.

Toţi pasagerii transportaţi, în număr de 45, au decedat.


Al doilea eşec

Ulterior accidentului, în 1938, a fost construit un al doilea avion identic, numit ANT-20bis.



Istoria tristă s-a repetat din păcate şi cu cel de-al doilea avion identic.

În anul 1942 s-a prăbuşit şi ANT-20bis, de data aceasta ca urmare a unei neatenţii a pilotului.

Şi în acest accident, toţi pasagerii transportaţi, în număr de 36, au decedat.




Avionul Tupolev ANT-20 Maxim Gorky publicat: 2023-08-28T11:14:14+02:00, actualizat: 2023-08-28T12:07:49+02:00 by Călătorie în Trecut