Vechi camioane englezeşti

Firmele specializate pe transporturi au în parcul auto diferite tipuri de vehicule, mai mari sau mai mici, pentru a fi pregătite pentru orice necesităţi ale clienţilor. Star Move de exemplu are vehicule adaptate atât pentru transportul mobilei, transportul obiectelor grele, al nisipului şi pietrişului etc., cât şi pentru transportul mărfurilor la destinaţii naţionale şi internaţionale precum Bruxelles, Copenhaga, Madrid, Milano, Amsterdam, Londra…

Am spus cumva transport de mărfuri şi Londra? Înseamnă că azi vom vedea câteva camioane vechi englezeşti, reprezentative pentru industria lor din acest domeniu, produse între anii 1940-1960…

Camioanele Austin, Bedford si Ford erau produse în anii 1940 având încă motorul în faţă, păstrând astfel încă o vreme aspectul maşinilor vechi din anii anteriori. Compania Bedford Vehicles din Luton, înregistra exporturi substanţiale în toată lumea încă din anul 1930, în timp ce Austin Motor Company fondată în anul 1905 în Longbridge, construia camioane dar şi avioane.

Austin, Bedford

Camioanele Dennis (în foto un model din 1955) făceau parte din seria vehiculelor comerciale specializate produse de compania Dennis Specialist Vehicles Limited din Guildford, fondată în 1895. Renumele companiei se datora în special datorită faptului că era profilată pe producţia de maşini de pompieri, maşini de gunoi, autobuze cu etaj, maşini pentru aeroporturi etc.

Dennis

Camioanele AEC (în foto un model din 1948) erau produse de Associated Equipment Company, companie londoneză ce producea în general camioane şi autobuze încă din anul 1912. Vehiculul din imagine Mammoth Major, putea transporta pe multele sale pneuri sarcini de până la 15 tone.

AEC

Camioanele Bristol (în foto un model din 1961) erau produse de Bristol Commercial Vehicles, fondată în anul 1908, iar Camioanele Albion (în foto un model din 1947) au fost produse de Albion Automotive din Glasgow, înfiinţată în anul 1899.

Albion, Bristol

Observăm totuşi multiple elemente de design comune tuturor acestor camioane vechi, deşi producătorii erau diferiţi. În acei ani se pare, predomina stilul rotunjit, iar botul cu motorul proeminent începea să lipsească sau era foarte puţin ieşit în faţă. Spaţiul din cabinele şoferilor era destul de mic, iar geamurile din faţă erau în general înclinate spre interior.

Modelul de camion Albion (în foto un model din 1966) dovedeşte un design extrem de minimalist! Nici camioanele ERF (în foto un model din 1943) nu aduc parcă nimic nou în designul camioanelor vremii.

Albion, ERF

Camioanele Atkinson (modelele anilor 1940-1950) produse de Seddon Atkinson Vehicles Limited seamănă şi ele foarte mult cu cele prezentate, iar modelele ulterioare deşi aduc un suflu de modernism păstrează în continuare geamurile din faţă cu aceleaşi înclinaţii la laturile de jos şi masca motorului foarte puţin ieşită în relief.

Firma transport mobila

Camioanele Foden (modelele anilor 1948-1950) produse de compania Foden Trucks din Sandback, înfiinţată în anul 1856, seamănă leit cu camioanele Bristol şi Dennis.

La fel putem găsi mari asemănări la modelele de camioane Morris (din anii 1950), camioane Scammell (din anii 1939), camioane Vulcan (din anii 1951), camioane Layland (din anii 1950), camioane GUY (din anii 1950), camioane Thornycroft (din anii 1951) şi probabil multe altele. Se pare că cel puţin în perioada anilor 1940-1960, designerii camioanelor englezeşti aveau cam aceeaşi sursă de inspiraţie, între ele existând doar mici diferenţe constructive.

Începând cu anii 1960, modelele s-au diversificat mult mai mult. Au apărut parbrizele frontale dintr-o singură bucată, geamurile au început să fie verticale, iar cabinele să devină mult mai mari şi mai încăpătoare, adică aşa cum le găsim şi azi la firma transport mobila Star Move. Stilul retro a fost menţinut mulţi ani, însă camioanele AEC au fost printre primele care au spart gheaţa şi au adus modernismul în designul camioanelor englezeşti, apoi camioanele ERF etc.



Vechi camioane englezeşti publicat: 2016-11-12T18:48:12+02:00, actualizat: 2017-01-03T07:45:45+02:00 by Călătorie în Trecut